Povandeninis laivas “Lembit“

EML Lembit yra vienas iš dviejų minuojančių (Kalev) klasės povandeninių laivų Estijos jūrų laivyne. Atsižvelgiant į I pasaulinio karo patirtį, laivas buvo suprojektuotas apsaugoti Estijos teritoriniams vandenims. Pagal užsakymą buvo pagamintas 1936 m. Anglijoje, o 1937 m. liepos 7-ąją plūduriavo prie Estijos krantų. Iki Sovietų sąjungos okupacijos, laivas buvo naudojamas įgulos treniruotėms, kariniams mokymams, buvo periodiškai atliekama laivo įrangos priežiūra. Po okupacijos, laivas tapo raudonosios armijos nuosavybė. II-jame pasauliniame kare atliko tris sėkmingas atakas. Po karo buvo naudojamas mokymams, o 1992 m. laivas buvo pripažintas sėkmingiausiu Estijos jūrų laivyno laivu. Šiuo metu laivas eksponuojamas Estijos jūrų laivyno muziejuje “Lennusadam“.

Povandeninio laivo “Lembit“ techniniai duomenys:

Klasė: minuojantysis povandeninis laivas

Pagaminimo data: 1937 m.

Gamintojas: Vickers and Armstrongs Ltd

Pagaminimo vieta: Barrow-in-Furness, Anglija

Ilgis: 59,5 m

Plotis: 7,5 m

Grimzlė: 3,6m

Svoris – paviršiuje: 665,5 t; panardintas – 853,4 t

Greitis – paviršiuje: 13,7 mazgai; panardintame: 8,5 mazgų

Panirimo gylis: 90 m

Ginkluotė: 4 torpedų vamzdžiai, 20 minų, viena 40 mm patranka ir vienas 7,7 mm kulkosvaidis

Įgula: 32 nariai

yees
“Lembit“ 1937 m. (Anglija,Loksa) 2011 m.(Talinas)

Povandeninis laivas Lembit prisijungė prie Estijos jūrų laivyno 1937 metų pavasarį. Šioje vietoje jis buvo eksploatuojamas iki Sovietų sąjungos įsiveržimo į Estiją 1940 m. Per tris tarnavimo metus Estijos jūrų laivyne, laivas atliko vieną mokomąją torpedos ataką, tačiau nebuvo panaudotas minavimui.

eml-lembit-kalev-class-submarine-estonia
Laivo schema

1940 m. vasario 24 dieną trečiasis reichas pareiškė norą gauti laivą. Tačiau šis prašymas buvo atmestas. 1940 m. rugsėjo 18 dieną laivas formaliai tapo Sovietų sąjungos nuosavybė. Nuo tada povandeninio laivo įguloje beliko tik 5 Estijos jūrų laivyno vyrai. Jie buvo reikalingi, kad išmokytų Sovietus naudotis nepažįstama technika.

33716CBE8B3C73BF8EE62F1E2CD40DE42C81F01CC89621C4C18D2DA8AB4E5076
“Lembit“ naudojamas kariniuose mokymuose (1938 m.)

Po 1941 m. birželio mėn. Vokietijos puolimo, povandeninis laivas “Lembit“ buvo skirtas Sovietų baltijos laivynui. Laivo pavadinimas liko nepakitęs. Per II-ąjį pasaulinį karą laivo įguloje buvo likę 3 Estijos jūrų laivyno vyrai, kurie padėjo valdyti laivą. Povandeninis laivas “Lembit“ dalyvavo daugelyje karinių operacijų, septynis kartus patruliavo per Vokietijos-SSRS karą. Karo metu nuo Lembito torpedų ir minų nuskendo 8 laivai.

Allveelaev_Lembit
Laivas plūduriuoja prie Talino (2008 m.)

Po karo laivas buvo naudojamas SSRS kariniams mokymams. 1949 metais laivas buvo įtrauktas į vidutinę povandeninių laivų klasę. 1955 m. povandeninis laivas buvo nuginkluotas ir nugabentas į Gorkį. Laivas buvo ištrauktas į sausumą ir eksponuojamas kaip Britų povandeninių laivų projektavimo pavyzdys.

1979 metais rugpjūčio 28 dieną, laivas po 38 metų pertraukos grįžo į Taliną. Lembit buvo eksponuojamas kaip dalis Sovietų baltijos jūrų laivyno. Su kitais artefaktais, ekspozicija simbolizavo 40 metų pergalės kare prieš Vokietiją sukaktį. Iki 2011 m. Lembit buvo pats seniausias povandeninis laivas pasaulyje, kuris vis dar plūduriavo jūroje.

2012 metais, Lembit buvo ištrauktas iš vandens ir nugabentas į Estijos jūrų laivyno muziejų “Lennusadam“.


20160406_141211
Vienintelis liukas, pro kurį muziejaus lankytojai gali patekti į laivo vidų
20160406_141150
Torpedų vamzdžiai
20160406_141243
Viename iš vamzdžių yra torpedos muliažas
20160406_142220
Papildomos torpedos laikiklis
20160406_141353
Svetainė
20160406_141420
Ankštokas ryšininkų kambarėlis
20160406_141440
Kapitono kajutė
20160406_141530
Kontrolės kambarys
20160406_141606
Virtuvėlė
20160406_141617
Daug įvairiausių daviklių
20160406_141630
Laivo kontrolės patalpoje daug sklendžių
20160406_141642
Dyzelinis variklis
20160406_141707
Laivo variklio telegrafas
20160406_141725
Elektros generatorius
20160406_141739
Įgulos kajutė
20160406_141808
Tualetas
20160406_141920
Klaustrofobiją turintiems žmonėms darbas povandeniniame laive gali tapti košmaru
20160406_141932
Laivo kontrolės skyrius
20160406_142033
Echolotas ir kiti prietaisai
20160406_142040
Gylis ir iškilimas į paviršių buvo valdomas sklendėmis – suspaustu oru arba dujomis iš balastinių talpų būdavo išstumiamas vanduo
20160406_142111
Periskopas
20160406_142122
Vairuotojo kampelis

Vienas seniausių II pasaulinio karo povandeninių laivų, kurio detalės atkurtos nepriekaištingai, todėl šio laivo istorinė vertė ypatingai didelė. Rekomenduojame aplankyti šį unikalų eksponatą.

Iki kitų susitikimų!

Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Connecting to %s